Show simple item record

Poznavanje rada na računaru i pristup Internetu u populaciji studenata stomatologije

dc.creatorMiletić, Vesna
dc.creatorGrga, Đurica
dc.date.accessioned2020-07-02T12:07:06Z
dc.date.available2020-07-02T12:07:06Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0039-1743
dc.identifier.urihttps://smile.stomf.bg.ac.rs/handle/123456789/1230
dc.description.abstractAIM: The aim of the present study was to determine students' ability and extent of using computers and internet, and the impact of the Informatics course on students' attitude and using computers in professional purposes. METHODOLOGY: Two hundred randomly selected 4th and 5th year students of the Faculty of Stomatology in Belgrade were divided into 2 groups of 100 students each, regarding the attendance to the Faculty Informatics course. The survey was conducted through an anonymous questionnaire with multiple choice questions concerning the ability to use computers and internet, programs and applications, visiting dental sites at the internet, self-assessment of students' PC skills etc. The data were statistically analyzed, and results were presented on tables and figures. RESULTS: Majority of dental students (85.5%) think PC skills are important for dentists. Statistically more students from the Informatics course can use computers (92%) compared to those (67%) who did not complete this course (p lt 0.05). In both groups, Internet, email and word are used with high statistical probability. Students use computers mostly for pleasure and much lesser for educational purposes. CONCLUSION: There is a great potential and interest for the use of computers in dental education among students of the Faculty of Stomatology in Belgrade. Faculty Informatics course may be a useful baseline for further implementing electronic learning into dental education.en
dc.description.abstractCilj: Cilj ovog rada je bio da se utvrdi koliko studenti stomatologije poznaju rad na računaru, koliko poznaju i koriste Internet i kako obavezan kurs iz informatike koji studenti pohađaju po novom nastavnom planu i programu utiče na njihove stavove o korišćenju računara u profesionalne svrhe. METODOLOGIJA: Metodom slučajnog izbora odabrano je 200 studenta IV i V godine Stomatološkog fakulteta u Beogradu, koji su podeljeni u dve grupe od 100 studenata, u zavisnosti da li su pohađali kurs Informatike na Fakultetu ili ne. Istraživanje je sprovedeno u vidu anonimne ankete sa pitanjima zatvorenog tipa, koja su se odnosila na poznavanje rada računaru, Interneta, aplikacije i programe, posećivanje stomatoloških sajtova na Internetu, samoocenjivanje poznavanja rada na računaru itd. Podaci su obrađeni statistički, a rezultati prikazani kroz tabele i grafikone. REZULTATI: Većina studenata stomatologije (85.5%) smatra da je poznavanje rada na računaru važno za stomatologe. Statistički značajno više studenata koji su završili kurs Informatike poznaje rad na računaru (92%) u odnosu na grupu (67%) koja nije pohađala ovaj kurs (p lt 0.05). U obe grupe ispitanika studenti većinu vremena za računarom koriste u svrhu zabave, a znatno kraće u edukativne svrhe. ZAKLJUČAK: U populaciji studenata Stomatološkog fakulteta u Beogradu postoji veliki potencijal i interesovanje za primenu računara u obrazovnom procesu, a obavezni kurs Informatike predstavlja dobru osnovu za dalje razvijanje elektronskog obrazovanja u edukaciji studenata stomatologije.sr
dc.publisherSrpsko lekarsko društvo - Stomatološka sekcija, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceStomatološki glasnik Srbije
dc.subjectinformation technologyen
dc.subjecte-learningen
dc.subjectinterneten
dc.subjectinformacione tehnologijesr
dc.subjectelektronsko obrazovanjesr
dc.subjectInternetsr
dc.titleComputer literacy and access to the Internet among dental studentsen
dc.titlePoznavanje rada na računaru i pristup Internetu u populaciji studenata stomatologijesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dcterms.abstractГрга, Ђурица; Милетић, Весна; Познавање рада на рачунару и приступ Интернету у популацији студената стоматологије; Познавање рада на рачунару и приступ Интернету у популацији студената стоматологије;
dc.citation.volume51
dc.citation.issue2
dc.citation.spage97
dc.citation.epage102
dc.citation.other51(2): 97-102
dc.identifier.doi10.2298/SGS0402097M
dc.identifier.fulltexthttps://smile.stomf.bg.ac.rs/bitstream/id/108/1225.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record