Kvalitet stomatološke zaštite i bezbednost pacijenata
Abstract
Kvalitet zdravstvene zaštite je prepoznat kao jedna od najvažnijih karakteristika sistema zdravstvene zaštite, kako državnog, tako i privatnog sektora. Kvalitetna zdravstvena zaštita je ona koja omogućava organizaciju resursa na najdelotvorniji način, kako bi se zadovoljile zdravstvene potrebe pacijenta za prevencijom i lečenjem, na bezbedan način, bez nepotrebnih gubitaka i na visokom nivou njihovih zahteva.
Vizija stalnog unapređenja kvaliteta je dostizanje bezbedne i sigurne zdravstvene zaštite koju zajedničkim naporima razvijaju svi ključni akteri u zdravstvenom sistemu u interesu pacijenta. Kvalitet rada direktno određuje kvalitet zdravstvene zaštite koju pruža zdravstvena ustanova. Centralno mesto u pogledu kvaliteta zdravstvene zaštite zauzima bezbednost pacijenata.
Bezbednost pacijenata predstavlja identifikaciju, analizu i korekciju rizičnih događaja, sa ciljem da se zdravstvena zaštita učini bezbednijom i da se rizik po pacijenta svede na najmanji mogući nivo. Bezbednost po...drazumeva da se radi o stvaranju takvog sistema zdravstvene zaštite u kome je bezbednost pacijenta primarna, a potencijalna opasnost da se naudi pacijentu tokom dijagnostičkih ili terapijskih procedura svedena je na najmanju meru.
Inicijalni ciljevi za bezbednost pacijenata su: procedure u hirurgiji vezane za bezbednost, svođenje na minimum mogućnosti nastanka infekcija u ustanovama, bezbedno rukovanje lekovima, nega i lečenje “pravog” pacijenta i do bezbednog lečenja eliminisanjem/svođenjem na minimum neželjenih događaja
Keywords:
Stomatološka zaštitaSource:
2017Publisher:
- Univerzitet u Beogradu, Stomatološki fakultet
URI
https://plus.sr.cobiss.net/opac7/bib/1024327566https://smile.stomf.bg.ac.rs/handle/123456789/764
Collections
Institution/Community
Stomatološki fakultetTY - THES AU - Al-Fraidawi, Mariam PY - 2017 UR - https://plus.sr.cobiss.net/opac7/bib/1024327566 UR - https://smile.stomf.bg.ac.rs/handle/123456789/764 AB - Kvalitet zdravstvene zaštite je prepoznat kao jedna od najvažnijih karakteristika sistema zdravstvene zaštite, kako državnog, tako i privatnog sektora. Kvalitetna zdravstvena zaštita je ona koja omogućava organizaciju resursa na najdelotvorniji način, kako bi se zadovoljile zdravstvene potrebe pacijenta za prevencijom i lečenjem, na bezbedan način, bez nepotrebnih gubitaka i na visokom nivou njihovih zahteva. Vizija stalnog unapređenja kvaliteta je dostizanje bezbedne i sigurne zdravstvene zaštite koju zajedničkim naporima razvijaju svi ključni akteri u zdravstvenom sistemu u interesu pacijenta. Kvalitet rada direktno određuje kvalitet zdravstvene zaštite koju pruža zdravstvena ustanova. Centralno mesto u pogledu kvaliteta zdravstvene zaštite zauzima bezbednost pacijenata. Bezbednost pacijenata predstavlja identifikaciju, analizu i korekciju rizičnih događaja, sa ciljem da se zdravstvena zaštita učini bezbednijom i da se rizik po pacijenta svede na najmanji mogući nivo. Bezbednost podrazumeva da se radi o stvaranju takvog sistema zdravstvene zaštite u kome je bezbednost pacijenta primarna, a potencijalna opasnost da se naudi pacijentu tokom dijagnostičkih ili terapijskih procedura svedena je na najmanju meru. Inicijalni ciljevi za bezbednost pacijenata su: procedure u hirurgiji vezane za bezbednost, svođenje na minimum mogućnosti nastanka infekcija u ustanovama, bezbedno rukovanje lekovima, nega i lečenje “pravog” pacijenta i do bezbednog lečenja eliminisanjem/svođenjem na minimum neželjenih događaja PB - Univerzitet u Beogradu, Stomatološki fakultet T1 - Kvalitet stomatološke zaštite i bezbednost pacijenata UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_smile_764 ER -
@misc{ author = "Al-Fraidawi, Mariam", year = "2017", abstract = "Kvalitet zdravstvene zaštite je prepoznat kao jedna od najvažnijih karakteristika sistema zdravstvene zaštite, kako državnog, tako i privatnog sektora. Kvalitetna zdravstvena zaštita je ona koja omogućava organizaciju resursa na najdelotvorniji način, kako bi se zadovoljile zdravstvene potrebe pacijenta za prevencijom i lečenjem, na bezbedan način, bez nepotrebnih gubitaka i na visokom nivou njihovih zahteva. Vizija stalnog unapređenja kvaliteta je dostizanje bezbedne i sigurne zdravstvene zaštite koju zajedničkim naporima razvijaju svi ključni akteri u zdravstvenom sistemu u interesu pacijenta. Kvalitet rada direktno određuje kvalitet zdravstvene zaštite koju pruža zdravstvena ustanova. Centralno mesto u pogledu kvaliteta zdravstvene zaštite zauzima bezbednost pacijenata. Bezbednost pacijenata predstavlja identifikaciju, analizu i korekciju rizičnih događaja, sa ciljem da se zdravstvena zaštita učini bezbednijom i da se rizik po pacijenta svede na najmanji mogući nivo. Bezbednost podrazumeva da se radi o stvaranju takvog sistema zdravstvene zaštite u kome je bezbednost pacijenta primarna, a potencijalna opasnost da se naudi pacijentu tokom dijagnostičkih ili terapijskih procedura svedena je na najmanju meru. Inicijalni ciljevi za bezbednost pacijenata su: procedure u hirurgiji vezane za bezbednost, svođenje na minimum mogućnosti nastanka infekcija u ustanovama, bezbedno rukovanje lekovima, nega i lečenje “pravog” pacijenta i do bezbednog lečenja eliminisanjem/svođenjem na minimum neželjenih događaja", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Stomatološki fakultet", title = "Kvalitet stomatološke zaštite i bezbednost pacijenata", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_smile_764" }
Al-Fraidawi, M.. (2017). Kvalitet stomatološke zaštite i bezbednost pacijenata. Univerzitet u Beogradu, Stomatološki fakultet.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_smile_764
Al-Fraidawi M. Kvalitet stomatološke zaštite i bezbednost pacijenata. 2017;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_smile_764 .
Al-Fraidawi, Mariam, "Kvalitet stomatološke zaštite i bezbednost pacijenata" (2017), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_smile_764 .